ZEROCO

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We worked closely with ZEROCO to create a long lasting visual identity, messaging, and strategy to position the company as the world's sustainability leader. Thirty years from now, the world population will reach ten billion, where food shortage, food waste, and environment degradation are of the biggest challenges. ZEROCO created a transportation storage unit with “0℃ (32 F) temperature and 100% humidity which keeps produce fresher for much longer than traditional container and distribution processes. We helped ZEROCO become the world’s leading innovative solution for the food distribution and farming industry by delivering the world's most delicious food source from Japan to the rest of the world.

日本の「食」から世界の社会課題に挑むために設立されたフードテックカンパニー「ZEROCO」のVIデザインを大黒デザイン研究室が担当しました。 30年後の世界では人口が100億人に爆発し、食糧不足や食品ロス、環境破壊がさらに加速すると言われています。一方、日本では止まらない人口減少により、食の担い手不足が深刻化。 ZEROCOは、今まで実現が難しいとされてきた「温度約0℃・湿度100%弱」の保管環境を安定的に達成する技術でこの世界と日本の状況にチャレンジしていきます。 世界一おいしい日本の食の力で「未来のおいしい世界」を創造するZEROCOのビジョン。 それを大らかなデザインで表現しました。

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Design Concept

デザインコンセプト

The design concept is "Beyond ZERO". We designed the identity of ZEROCO to represent the value of zero, which emphasizes a sustainable and innovative future for food in our society. Emphasizing the unique sustainability innovation to the world to address the social impact. ZEROCO’s technology encompasses the entire food distribution industries including production, processing, manufacturing, logistical, retail and food service. Embracing the Japanese traditional refrigeration process, we developed ZEROCO’s design and messaging to transform the entire food chain industry.

デザインコンセプトは、"Beyond ZERO" です。 「0 (ゼロ)の価値」を、 ZEROCOの圧倒的なアイデンティティとして、 0の先にある可能性を示し、いかに地球に知的な食のイノベーションをもたらすかを考えました。 そして、生産現場、加工業、メーカー、物流、小売、外食産業といった川上から川下まで浸透する機能性と、日本古来の生活の知恵から生み出されたストーリーを伴ったデザインを構築しています。

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Logo

ロゴ

We designed a logo to visualize fresh quality and delicious food. The logo is represented as a breathing oval shape, gently surrounding the food, and re-defining the idea of fresh produce.

ZEROを"おいしさを支える優しい状態"としてとらえ、オーバルの形でロゴを表現しました。 まるで呼吸をするかのようなモーションとともに、0が食品を優しく包み込み、鮮度の概念に新たな価値を与えるメッセージを込めています。

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Application

アプリケーション

We developed ZEROCO's global branding application to be consistent in all cases by using blue and white.

青と白を基調とした一貫性のあるアプリケーション展開によって、隅々までZEROCOの世界観を行き届かせます。

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Web

ウェブサイト

We designed ZEROCO’s website to showcase the company's sustainable vision and future plans addressing the global social issues. Through the use of motion graphics, illustrations, and pictograms, we explain the science and technology of ZEROCO's storage units.

ZEROCOが掲げるビジョンを印象的に伝えるためのモーションや、今後の事業展開を具体的に、そして強い期待感を抱かせるためのビジュアルメイキング。更にはイラスト・ピクトグラムで複雑なテクノロジーも分かりやすく解説しています。

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  • Art Director
    大黒大悟
  • Designer
    渡部快、釣瓶昂右
  • Producer
    高石憲治
  • Movie Director
    深尾大樹
  • Motion Designer
    渡部快、足立 健
  • CG Designer
    齋藤 勇貴
  • Music
    Heima*(佐藤教之+佐藤牧子)
  • Art Director
    Daigo Daikoku
  • Designer
    Kai Watanabe, Kosuke Tsurube
  • Producer
    Kenji Takaishi
  • Movie Director
    Taiki Fukao
  • Motion Designer
    Kai Watanabe, Ken Adachi
  • CG Designer
    Yuki Saito
  • Music
    Heima* (Noriyuki Sato + Makiko Sato)

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