ZEROCO

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We worked closely with ZEROCO to create a long lasting visual identity, messaging, and strategy to position the company as the world’s sustainability leader.

Thirty years from now, the world population will reach ten billion, where food shortage, food waste, and environment degradation are of the biggest challenges. ZEROCO created a transportation storage unit with “0℃ (32 F) temperature and 100% humidity which keeps produce fresher for much longer than traditional container and distribution processes.

We helped ZEROCO become the world’s leading innovative solution for the food distribution and farming industry by delivering the world’s most delicious food source from Japan to the rest of the world.

日本の「食」から世界の社会課題に挑むために設立されたフードテックカンパニー「ZEROCO」のVIデザインを大黒デザイン研究室が担当しました。

30年後の世界では人口が100億人に爆発し、食糧不足や食品ロス、環境破壊がさらに加速すると言われています。一方、日本では止まらない人口減少により、食の担い手不足が深刻化。

ZEROCOは、今まで実現が難しいとされてきた「温度約0℃・湿度100%弱」の保管環境を安定的に達成する技術でこの世界と日本の状況にチャレンジしていきます。

世界一おいしい日本の食の力で「未来のおいしい世界」を創造するZEROCOのビジョン。
それを大らかなデザインで表現しました。

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Design Concept

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  • Art Director
    Daigo Daikoku
  • Designer
    Kai Watanabe, Kosuke Tsurube
  • Producer
    Kenji Takaishi
  • Movie Director
    Taiki Fukao
  • Motion Designer
    Kai Watanabe, Ken Adachi
  • CG Designer
    Yuki Saito
  • Music
    Heima* (Noriyuki Sato + Makiko Sato)

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