Dear Mayuko
Dear Mayuko
Dear Mayuko Co., Ltd.
ディアマユコ株式会社
Dear Mayuko is a lifestyle-proposing cosmetics and beauty brand noted for using ceresin, a natural moisturizing component found in silkworm cocoons. Sensations evoked by Dear Mayuko shampoos and face washes—fluffy, bubbly, silky, glossy—are portrayed with various rounded shapes that derive from the circular shape of the silkworm cocoon. I was in charge of the direction of the entire brand at its startup, designing and directing all items from the logo, packaging, storefront, sales promotion tools, and advertisements.
Dear Mayukoは、繭に含まれる天然の保湿成分、セリシンの配合を特徴とする、ライフスタイル提案型ビューティーブランドです。繭の“まる”をモチーフとして活用し、ふわふわ、ぶくぶく、つるつる、さらさらといった、洗顔フォームやシャンプーの使用感がもたらす気持ちを多様な“まる”に見立てて視覚化。ブランドの立ち上げにあたって、ロゴ、パッケージデザイン、ストアデザイン、販促ツール、広告まで、ブランド全体のディレクションを行いました。
Logo and Mark
ロゴ&マーク
The logo derives from the circular shape of the silkworm cocoon. This characteristic oval shape is applied to the shapes of the tag, signage, and the packaging as well.
ロゴマークは”まゆ”のかたちをモチーフにしています。この特徴的な楕円形の形は、タグやサインや商品の形状にまで連動しています。
Packaging Design
パッケージデザイン
Sensations evoked by Dear Mayuko shampoos and face washes— fluffy, bubbly, silky, glossy— are portrayed with various rounded shapes that derive from the circular shape of the silkworm cocoon.
繭の“まる”をモチーフとして活用し、ふわふわ、ぶくぶく、つるつる、さらさらといった、洗顔フォームやシャンプーの使用感がもたらす気持ちを、多様な“まる”で見立てて視覚化。それぞれパッケージに展開しました。
Sales promotion tools
店頭ツール
Sales promotion tools such as shopping bags, gift boxes, and catalogs use a 125mm x 125mm grid pattern, following the size and look of the tiles on the storefront walls. The grid creates a sharpness that contrasts beautifully with the roundness of the package design.
紙袋やギフトボックス、カタログなどの店頭ツールには、店舗のタイルと同様のw125h125mmのグリッドパターンを用いています。“まる”をモチーフとしている商品デザインに対して、美しいコントラストをなすようにしています。
Advertisement
広告
The aerial and translucent ambience portrayed by the beautiful photographs and graphics embodies Dear Mayuko’s philosophy of aspiring for an “innocent,” or beautifully relaxed skin.
イノセントスキン(リラックスした美しい肌)を目指すDear Mayukoならではの世界観を、透明感のある美しい写真とグラフィックを組み合わせることで表現しています。
Store Design
店舗デザイン
The storefront design embodies a bathroom that resets the mind and body to a pure, innocent state. The walls and fixtures use 125mm x 125mm tiles arranged in a gridded pattern. The grid provides unity while allowing for the use of various materials, such as ceramic, wood, and urethane.
お店のコンセプトは心も体もリセットし無垢な状態になれるお風呂場。壁面・什器にはタイルを採用している。共通するタイルの12.5cmx12.5cmのグリッド模様により統一感がでる仕組みとした。
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- Client
- ディアマユコ株式会社
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- Art Director
- 大黒大悟
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- Designers
- 大黒大悟、佐野真弓、佐々木那保子
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- Copywriter
- 川原綾子
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- Web Designer
- 横田泰斗
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- Web Developer
- 後藤健人
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- Photographer
- 瀧本幹也、岩﨑慧
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- Producer
- 鈴木龍毅、鶴田陽子、稲垣美智子
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- Shop Designer
- 鬼木孝一郎
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- Client
- Dear Mayuko Co., Ltd.
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- Art Director
- Daikoku Daigo
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- Designers
- Daikoku Daigo, Mayumi Sano, Naoko Sasaki
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- Copywriter
- Ryoko Kawahara
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- Web Designer
- Yasuto Yokota
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- Web Developer
- Takehito Goto
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- Photographer
- Mikiya Takimoto, Kei Iwasaki
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- Producer
- Tatsuki Suzuki, Yoko Tsuruta, Michiko Inagaki
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- Shop Designer
- Koichiro Oniki