The Art of Bloom

The Art of Bloom

Intertrend Communications

Intertrend Communications

The Art of Bloom is a multi-sensory exhibition that focuses on the symbiotic relationship between humans and nature. Throughout history, people have seen flowers as vessels to project a variety of meanings and messages. Humans and flowers are stimulated by one another, reacting to each other to nourish and grow. This special relationship is conveyed through the theme “Symbiosis" in the two installations of The Art of Bloom.

The Art of Bloomは、人と自然の特別な関係性に焦点を当てた、インタラクティブな没入型の展覧会です。人は花を、喜びや悲しみ、強さと儚さ、生と死など、人の深層心理を映し出す器として見てきました。そんな人と花との特別な関係性を、展覧会のテーマ“SYMBIOSIS(共生)”を通してペタルルーム(Petal Room)と、ネイチャールーム(Augmented Nature Room)の二つの展示で表現しています。

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The Petal Room

The Petal Room

The first installation, Petal Room, consists of 3,500 real flowers, 6 million paper petals designed to fall with beautiful trajectories, a signature scent, and sensor-activated lighting that incorporates microscopic scans of flowers. These elements stimulate the senses and allow visitors to feel physically connected to flowers and nature.

ペタルルームは、3500本の本物の花、600万枚の舞い散る紙の花びら、オリジナルの香り、人の体温に追従するライト、そして花の顕微鏡スキャンを使ったプロジェクションで構成されています。視覚だけでなく、さまざまな感覚を刺激することで、花との関係性を身体の感覚を通して感じることができます。

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The Augmented Nature Room

The Augmented Nature Room

In the second installation, Augmented Nature Room, AR technology creates an interactive experience that highlights elements of nature that humans and flowers both need: Air, Water, Soil, Time, Light & Shadow, Space, and Wind.

ネイチャールームでは、AR技術を使い自然現象の可視化を試みています。展示室には、「Air」「Water」「Soil」「Time」「Light & Shadow」「Space」「Wind」という人と花にとって不可欠な自然の要素の名前がついた、7つの展示台があります。それらにスマホやタブレットをかざすことで、自然の現象がARによって可視化されます。

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Visual Identity

Visual Identity

The theatre which we renovated for this exhibition, merchandise, printed collateral, AR markers, and even our signature scent is designed under a unified visual direction. The visual inspiration came from sakura flower petals that fall during springtime in Japan, along with the vibrant oranges, blues, and greens of the California landscape. We combined the two to envision the universal awe that humans find in nature’s beauty.

この展覧会の為にレノベーションした会場から、ショップのグッズ、印刷物、 ARのマーカー、オリジナルの香りまで、全て統一したVIのもと制作しました。展覧会のビジュアルは、さくらの花びらとカリフォルニアの鮮やかな景色の色からインスピレーションを得ており、人々が花に見出す普遍的な美と喜びを表現しています。

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Multi-sensory

Multi-sensory

Stepping into The Art of Bloom, visitors experience scents, sounds, and other physical sensations that stimulate their senses. The tactile and technological components of the exhibition combine to create a visceral, moving experience.

The Art of Bloomに足を踏み入れると、聴覚や臭覚、触覚などの多感覚が刺激され、五感を研ぎ澄まして没入する体験ができます。テクノロジー自体に注目するのではなく、テクノロジーを人の身体的な感覚を呼びさまし、感情を動かすために使うことに注力しました。

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Social Outreach

Social Outreach

Playing with petals, sitting down to reminisce, lying on the projection floor, or even dancing and doing yoga... visitors found their own unique ways of interacting with the exhibit. Workshops and satellite events with local collaborators added even more versatility to how visitors enjoyed the installation. Visitors shared their experiences on social media, resulting in great organic traction.

寝転んで花を見上げる人、壁際に座って舞い落ちる花びらをずっと眺める老夫婦、バレエを踊る人、花びらを両手いっぱい放り投げて写真を撮る人など、人それぞれの楽しみ方が見受けられました。地域の多様なアーティストと行ったワークショップで、さらに楽しみ方の幅は広がりました。ソーシャルメディアでシェアされた思い思いの写真を見て、足を運んでくれる人が増えるという良い循環ができました。

  • Producer
    Intertrend Communications, Inc.
  • Creative Director
    大黒大悟
  • Art Director
    大黒大悟
  • Designer
    大黒大悟、東門光香、Arim Han, Sam Kuo
  • Motion Graphics
    東門光香、Sam Kuo
  • Web Design
    Kevin Lee
  • Project Manager
    Tanya Ruakko, Cassandra Leeman, Megumi Noguchi
  • Lighting & Technology Design
    B1n4ry Visuals
  • AR Design
    Rumu Innovations
  • Fragrance Design
    Yosh Han and Harris Fragrances
  • Floral Design
    Rawfinery
  • Photography
    Brandon Shigeta
  • Producer
    Intertrend Communications, Inc.
  • Creative Director
    Daigo Daikoku
  • Art Director
    Daigo Daikoku
  • Designer
    Daigo Daikoku, Mika Tohmon, Arim Han, Sam Kuo
  • Motion Graphics
    Mika Tohmon, Sam Kuo
  • Web Design
    Kevin Lee
  • Project Manager
    Tanya Ruakko, Cassandra Leeman, Megumi Noguchi
  • Lighting & Technology Design
    B1n4ry Visuals
  • AR Design
    Rumu Innovations
  • Fragrance Design
    Yosh Han and Harris Fragrances
  • Floral Design
    Rawfinery
  • Photography
    Brandon Shigeta

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