ZHUAN ZHUAN

転転

ZHUAN ZHUAN

転転

Daikoku Design Institute has renewed the visual Identity of "ZHUAN ZHUAN", the world's largest used goods e-commerce platform with over 200 million users. How can we create a sustainable world without burdening the environment in an age of mass production? In response to this contemporary global issue, ZHUAN ZHUAN is leading the way by strengthening their relationship with the market industry and users, and making sure to do so in a way that is sustainable for the next 30, even 50 years into the future.

2億人のユーザー数を抱え、世界最大の規模を誇る中古品ECプラットフォーム「転転」のVIリニューアルを大黒デザイン研究室が担当しました。大量に物事を生み出してきた時代から如何に環境に負荷をかけず持続可能な世界を作り出していくか。この現代の世界共通の課題に対して、転転は30年、50年先を見据えたビジョンを大きなスケールと強いリーダーシップで牽引ながら、今後さらに市場やユーザーと強い絆をつくっていきます。

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Design Concept

デザインコンセプト

ZHUAN ZHUAN's renewed design concept is Valuable Circulation. The logo, logotype, visual elements, fonts, colors, and application items have all been recreated to symbolize the value of an ecosystem of recycling, reuse and redistribution.

デザインコンセプトはValuable Circulationです。 再利用・ 再分配の循環エコシステムから生まれる新しい価値をサービスの象徴として ロゴ、ロゴタイプ、ビジュアルエレメント、フォント、カラー、そしてアプリケーションの各種アイテムを制作しました。

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Logo type

ロゴタイプ

The new logotype is composed of three powerful horizontal lines, a dynamic diagonal line that breaks up the three horizontal lines, and a soft curve with a humanistic quality to it. The sharp edges with gentle curves provide identification, visibility, and uniqueness. These edges are also adopted in the English typeface to create a consistent logotype.

新しいロゴタイプは、力強く伸びる三本の水平線と、それを崩すような動的な斜線、そしてそこに人間性ある柔らかさを持った曲線によって構成されています。シャープなエッジに緩やかな曲線を取り入れて、識別性と視認性、そして独自性を実現しつつ、鋭角なエッジを英語にも踏襲することで、一貫性のあるロゴタイプとしました。

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Symbol Mark

シンボルマーク

The symbol mark inherits the essence of the traditional bear mark, while the two circles represent a planet orbiting a satellite, expressing circulation. The Z in the center of the symbol mark is tilted at a 37-degree angle to dynamically express the strength of the company's constant challenge.

シンボルマークは従来のクマのマークのエッセンスを取り入れつつ、2つの円が衛星軌道をまわる惑星に見立て循環を表現しています。更に中心に配置したZは 37度傾けることで常にチャレンジし続ける転転ならではの力強さを動的に表しています。

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VI Element

VIエレメント

The initial "Z" is rotated 90 degrees to form the letter "N", to form a unique visual element. The infinite nature of the "Z" and "N" connecting, represents ZHUAN ZHUAN's large scale vision in a playful and fun way.

循環を想起させる独自のビジュアルエレメントでは、頭文字のZを90度回転するとNになり、それが無限に繋がることで、転転の大きなビジョンを軽やかに楽しく、世の中に伝えていきます。

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Application

アプリケーション

ZHUAN ZHUAN's unique visual identity representing circulation, has been deployed across several applications so that people have a clear understanding of its rebranding. Visual elements are consistently integrated into business cards, letterheads, packaging, advertisements, and all other items that come into contact with our customers.

転転独自のビジュアルアイデンティティとして循環を想起させるエレメントは、 全ての人々にブレない転転のイメージをしっかりもっていただくためにダイナミックにあらゆるツールに展開しています。 名刺やレターヘッド、パッケージ、そして広告などお客様と接するすべてのアイテムにおいて一貫性をもって定着させました。

  • Art Director
    大黒大悟
  • Designer
    大黒大悟、東門光香、釣瓶昂右、渡部快
  • Movie Director
    深尾大樹
  • Motion Designer
    足立 健、阿久津 俊吉
  • Interview Photographer
    小野陽平
  • Copywriter
    孫文軒
  • Producer
    高石憲治、唐可
  • Music Composer
    佐藤教之+佐藤牧子(Heima)
  • Art Director
    Daigo Daikoku
  • Designer
    Daigo Daikoku, Mika Tohmon, Kosuke Tsurube, Kai Watanabe
  • Movie Director
    Taiki Fukao
  • Motion Designer
    Ken Adachi, Shunkichi Akutsu
  • Interview Photographer
    Yohei Ono
  • Copywriter
    Sun Wenxuan
  • Producer
    Kenji Takaishi, Tang Ke
  • Music Composer
    Noriyuki Sato + Makiko Sato (Heima)

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