• Pristine

Pristine

Pristine

Avanti Inc.

株式会社アバンティ

Pristine is an organic cotton brand that imports raw cotton and domestically produces all of its products, down to the threads and textiles. The logo, package, tags, hanger, storefront display, and all of Pristine's communication tools are directed so that customers can imagine the visual and tactile sensations of a cotton plantation. Since the fine texture and the subtle hues of organic cotton in itself can best communicate cotton's qualities, Pristine's branding stays away from excessive decor and focuses on bringing out the charms of the material itself.

オーガニックコットンブランド「PRISTINE」は、オーガニックコットンの原綿を輸入し、糸・生地・製品までを一貫して「メイド・イン・ジャパン」にこだわった企画製造販売を行っています。商品が並んだときにコットンファームのおおらかさを感じてもらえるように、ロゴやパッケージから、タグやハンガー、店舗ディスプレイまで、トータルでディレクションしています。オーガニックコットンの質感の良さと繊細な色の階調の美しさを直接感じてもらう事が、一番のコミュニケーションの方法であると考え、極力無駄な装飾を省き、最小限のデザインにとどめることで、素材の魅力を最大限に引き出しています。

  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine

Packaging_Pristine

パッケージ_プリスティン

Pristine's products range widely from apparel to household items. To fulfill the biggest mission of having customers feel the materiality of the cotton as much as possible, products are plainly wrapped with a paper band. When the products are assembled and lined up, a vast cotton farm is evoked. The label system utilizing the cotton ball illustration is developed with precision to entice customers to the world of organic cotton.

服飾から雑貨まで多岐に渡るプリスティンの製品たち。「いかに素材感を感じてもらえるか」を最大のミッションとしたパッケージは、紙帯を巻いただけの簡素なものに。商品が一同に揃った際、大らかなコットンファームが広がるよう、コットンボールのイラストを用いたラベルシステムを開発しオーガニックコットンの世界観を緻密なデザインで構築しています。

  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine

Packaging_Avanti

パッケージ_アバンティ

Material package for Avanti, the manufacturer of organic cotton. The clothes hanger enhances the light, natural materiality of the clothing. The yarn ball is wrapped in an original manner using waste textiles, embodying the brand's ecological consciousness in reducing waste.

素材をつくっている「アバンティ」のマテリアルパッケージ。オリジナルのハンガーは生地の淡い色合い、自然の風合いや素材感をよりいっそう際立たせている。端切れを再利用し巻き方から考えた糸玉は、なるべくゴミを出さないようにという環境への配慮がそのまま表れた必然的なデザインである。

  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine

Packaging_Pristine Gents

パッケージ_プリスティン ジェンツ

Packaging for the men's line creates a more masculine tone by expressing the cotton ball illustration as an etching. The main color is blue gray, which brings out the subtle, light hue of cotton.

メンズラインのパッケージ。ラベルに入れているコットンボールのイラストをエッチングにすることで男性用の顔つきに。
基本カラーはブルーグレーとし、コットンの淡い色合いを引き立たせている。

  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine

Flyers

DM

The flyers, designed with a different theme each time, is created to bring surprise to its viewers. Some examples include a flyer wrapped in organic cotton instead of an envelope, an envelope that acts as a flyer, a flyer wrapped in thin paper, and a flyer that can be used as a bookmark.

封筒の代わりにオーガニックコットンを巻いたDM、封筒自体がDM担っているもの、薄紙に巻かれたDM、しおりとして使用できるDMなど、受け取った人に驚きを与えられるように、テーマに応じたDMを制作。

  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine
  • Pristine

In-store Promotion Tools and Store Interior

店頭ツール、POP、店舗

The in-store promotional tools are designed to communicate the keen sincerity with which Pristine creates its products. Avoiding materials such as metals or plastic that takes away from the ambience of the store, the brand's worldview is expressed through the use of natural materials such as stone.

丁寧なものづくりの姿勢が伝わるようなPOPや店頭ツールを用意。お店の雰囲気と合わない、金属やプラスチックのような人工的な器具は避け、石のような自然物を用いることでブランドの世界観を表現しています。

  • Client
    Avanti
  • Art Director
    大黒大悟
  • Designer
    大黒大悟、佐野真弓、桐山聡
  • Photographer
    伊藤彰浩、柳忍、遠藤匡、岩﨑慧
  • Producer
    鈴木龍毅
  • Client
    Avanti inc.
  • Art Director
    Daigo Daikoku
  • Designer
    Daigo Daikoku, Mayumi Sano, Satoshi Kiriyama
  • Photographer
    Akihiro Ito, Shinobu Yanagi, Endo Tadashi, Iwasaki Kei
  • Producer
    Tatsuki Suzuki

Share on

...